İNSAN KAYNAKLARI NOTLARI

İNSAN KAYNAKLARI NOTLARI

25 Ocak 2017 Çarşamba

Tahtından Değil Cepheden Ekibini Yöneten Lider


  Özellikle Türkiye gibi ülkelerde liderlik çok önemli. Siyasetten, spora ve iş hayatına kadar liderlik vasıfları ile öne çıkanlar başarılı işler yaparken kitleleri peşlerinden sürüklemeyi başarıyorlar.
Türk iş hayatında en fazla görülen tip liderlik Mc Gregor un X tipi liderlik anlaşıyına benzemektedir.Şanlı orduların mağrur komutanları, cepheye inmek yerine tahtlarından emretmeye ve oradan sorgulamaya bayılırlar. Bir Sezar gibi emirler yağırır uzaktan en uç Branch ları kontrol etmeye çalışırlar.
  Yönetim Kurulunun yıldızlarını attığı mailin CC kısmına eklediğinde bir idam mangasına ateş emri verme edasıyla send sekmesini tıklayan insanlardır bunlar. İşler iyi gittiğinde tek kahraman olarak etrafta gezinen ancak işler kötüye gittiğinde sorumluluğu ekibine yükleyip kendisini kenara çeken hatta kaybolan liderler işte tam bu kısımda yer alırlar.
  Yıl 2017 yöneticiniz hala size Nurnberg meydanında kalabalıklara seslenen Hitler edasıyla emirler mi yağdırıyor? O Topluluklar içinde sizleri rencide etmekten çekinmiyor mu? kabullenin tam bir X tipi Türk lider ile karşı karşıyasınız.
  Peki ya başarıya bir Usain Bolt edasıyla depara kalkan Y tipi yöneticilerin farkı ne? Satış yapıyorsunuz ve sizinle birlikte ekibin içinde canla başla müşterileri ilna etmeye çalışan biri mi var? İyi bakın işte o yöneticiniz olabilir. Veya çok sıkıntılı bir toplantıda ekibine kol kanat geren diğer birimlere korku kendi birimine güven veren o tok sesin sahibi evet işte tam olarak o kişi.
  Cephenin tam içinde savaşan, mücadelenin tam ortasında sizinle birlikte zorluklara karşı savaşan kişi ise yöneticiniz şaşırmayın. Tahtından emirler yağdırmak yerine kendisi yapmak istediklerine öncü oluyor, örnek oluşturuyorsa panik yapmanıza gerek yok. Hele bir de o stresli toplantılarda sizi rencide etmek yerine size bu zor durumdan çıkmanız için çözüme yönelndirmek için cesaretlendiriyorsa mutlu olabilirsiniz.
  Gençliğinde veya 5- 10 yıl önce yaptıkları ile övünen değil şu an kanlı canlı yaptıkları ile ilham olan insanlardan bahsediyorum. Başarıyı belli bir noktaya getirmiş ve bir mevkiye geldikten sonra "ben oldum" diyerek "ben durdum" diyenlerden değil. Ben yaptım, benim sayemde ekibim kazandı diyenlerden değil biz yaptık hep birlikte başardık diyenlerden bahsediyorum.
  Y kuşağı geliyor hemde gümbür gümbür yakın zamanda yönetici kadrolarına da oynamaya başlayacaklar yok yok başladılar bile. Ve biz daha fazla görmeye başlayacağız tahtında oturmayıp ekibiyle birlikte başarı hikayesi yazanları.
  Koltuklarınıza oturun, kemerlerinizi bağlayın iyi izleyin tahtlar yıkılıyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder