İNSAN KAYNAKLARI NOTLARI

İNSAN KAYNAKLARI NOTLARI

7 Mayıs 2017 Pazar

İNSAN KAYNAKLARI ÇALIŞANI SEÇİN İNSAN KAYNAKLARI DEPARTMANI ÇALIŞANI DEĞİL

  Açın Linkedin i İnsan Kaynakları departmanları hakkında özellikle büyük kuruluşlarla ilgili birçok eleştiri ile karşılaşırsınız. Özgeçmişine bakılmadan çağrılanlar, iki saatlik yoldan çağırılıp on dakika da mülakatı bitirilenler ve hatta mülakata alınmadan biz sizi sonra ararız diye gönderilenler, alımı yaptık ama gelin sizinle de görüşelim o pes eder çıkarsa sizi alırız diyenler bile var...

  Bunlar sadece eleştirilerden birkaçı, peki neden bu olaylar oluyor neden bu kadar insafsız bir departman olarak algılanmaya başladı İK Departmanları... Kişisel bir gözlemimden bahsetmek istiyorum size. Bunun en önemli nedenlerinden biri bence "İnsan Kaynakları şirketin yüzüdür" anlayışı. Yani reklam için, piyasa araştırması için, sosyal sorumluluk projeleri için para saçan şirketler nedensiz bir şekilde bunları gözardı edip bu cümleye takılıp kalıyorlar.

  İnsan Kaynakları Departmanı şirketin yüzüdür anlaşıyışı ile hareket eden büyük firmalar bu departmana İnsan Kaynakları Departmanı çalışanları alıyorlar. Yani aslında İnsan Kaynakları çalışanı seçmekten çok uzaklar. Nedir bu İnsan Kaynakları Departmanı çalışanları;

  Öncelikle bu arkadaşların çoğunun üst düzey referans ile oraya tepeden inme geldiklerini söylemeliyim. Yani sizin gibi emek vererek bir yerlere gelmedikleri için sizleri anlamalarını  pek beklemeyin. Çalışan erkek veya kadınlar manken gibidirler. Güzel yüzleri ve şekilli vücutları ile dikkat çekerler. Bu en önemli kriterlerden biri tabiki.İkinci kriter İngilizce kriteri tabiki. Ancak bu kriter biraz ters işletiliyor sanırım, Türkçeyi İngilizce telafuz eden bir insan grubu var karşımızda. Hatta Türkçeyi İngilizce ile karıştırıp plaza dili elden eden bir grup.

   Adaylara değer vermiyorlar çünkü egoları çok fazla, işlerine önem vermiyolarlar çünkü yaptıkları işin önemine hakim değiller. Moda trentleri ile İK trentlerinden daha fazla ilgililer, Louis Vuitton bir çantayı  veya Zara bir erkek ceketini kendileri ile görüşmeye gelen alt/orta düzey pozisyon adaylarından daha fazla önemsiyorlar. 4857 deyince bir pin kodu, 5510 dediğimizde eski model cep telefonu modeli anlama olasılıkları yüksek.

  "Saygı" kelimesini duyduklarında "aaaa evet respect" diye karşılık vermelerini beklemek güç değil bence.Bu şekil dizayn edilmiş İnsan Kaynakları departmanlarına her pozisyondan işi düşen adaylar ise haklı olarak gördükleri muameleye, karşılaştıkları profillere isyan etmekten kendilerini alamıyorlar.

   Buradan "İnsan Kaynakları Departmanı şirketin yüzüdür" yöneticilerine bir çağrı yapmak istiyorum. İnsan Kaynakları şirketin kalbidir ve iyi kalpli olmak iyi bir ruha sahip olmaktan geçer.Ve eğer gerçekten iyiyseniz bunu her anlamda söylüyorum gerçekten iyi adaylara ulaşır kendiniz gibi iyi çalışanları bünyenize katarsınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder